Monday, October 13, 2014

Kenapa Saya Nak Bercuti Ke Busan




Assalamualaikum dan salam sejahtera


Di suatu petang yang damai, seorang sahabat bertanya kepada aku :-

Sahabat " Aimie, ko nak pergi bercuti ke Busan tak ?"
Aku " Gila kau, of course la nak!"
Sahabat " Haaa..kenapa kau nak pergi Busan? Best ke???"
Aku " Aku nak pergi sebab...."

Since this few months, tak tahu kenapa aku gila sangat tengok cerita korea, dan penyakit gila tengok cerita korea ni dah berjangkit. Bukan setakat berjangkit dekat suami aku, tapi juga dekat parents aku..

krik krik krik


aguugu..tak tahu nak cakap apa dah..parents aku siap hafal lagi nama watak-watak dalam cerita korea tu, siap ingat lagi jalan cerita setiap episod..

tiap-tiap malam parents aku ngadap la tv berdua-duaan (psss...adik sorang je yang masih study dekat Kelantan, yang lain semua kerja dan dah berumah-tangga, so mereka tinggal berdua je dekat rumah)

sweet je parents aku tengok cerita korea berdua...(my though) opsss...sambung cerita 
" Kenapa Saya Nak Bercuti Ke Busan "  :-



1# Tempat yang menarik



Gara-gara pengaruh cerita korea, selain itu aku tengok tempat-tempat dekat korea tu menarik, cantik, de bom gitu....rasa teringin sangat jejak kaki ke sana.

Untung kalau ada yang sudi sponsor. Confirm hati ni berbunga-bunga.

Dalam entry sebelum ini ada menceritakan serba sedikit mengenai tempat yang menarik di Busan Korea. Check it out Apa yang menarik di Busan .




2# Bunga sakura


Lepastu, aku teringin nak tengok bunga sakura. Kalaulah dapat pergi musim bunga sakura tengah berkembang...Mesti aku akan....


"Bunga sakura jatuh berguguran, menutupi jalan, aku pun datang berenang-renang di atas timbunan bunga sakura, tiba-tiba aku terdengar bunyi tangisan bayi...tengok kanan, tengok kiri...oh..anak aku menangis rupanya..."


Hancur musnah sudah imaginasi aku tadi. Kena bina angan-angan baru la lepas settle tidurkan semula anak aku.


sumber : SINI

3# King Crab


Aku ni pecinta makanan laut terutamanya ketam, tapi..kat sini aku belum jumpa lagi king crab macam aku imagine. Bila aku buat research pasal Pasar Besar Jagalchi yang aku ceritakan sedikit di entry Apa yang menarik di Busan, aku tengok banyak makanan laut yang segar-segar ada di jual. 

Termasuklah kecintaan aku si King Crab.

Bila aku tengok gambar kat bawah ni, walaupun hanya tinggal sisa-sisa sahaja. Cukup untuk buat air liur aku automatik rasa nak meleleh...pleaseeee.... aku naaaakkkk!

sumber : SINI


4# Hanbok Korea


Apa itu hanbok? Hanbok korea merupakan sejenis pakaian basic mereka suatu ketika dahulu. Warna-warna yang ceria macam warna aiskrim pelangi buat hati ini teringin untuk mencubanya. Tak dapat beli, dapat try sahaja pun dah cukup buat hati ini bahagia.

sumber : SINI


5# Impian


Semua orang mempunyai impian, impian aku dari kecil adalah ingin melancong dan menikmati pemandangan, mempelajari budaya dan menikmati makanan di seluruh dunia. Mungkin ada yang kata ianya angan-angan mat jenin. Tapi percayalah, tanpa impian setinggi gunung, mustahil untuk kita mencapai bintang.

Insyaallah kalau sampai masanya, aku akan sampai juga ke negara orang.  Cukup sampai sini sahaja artikel kali ini. Semoga di permudahkan segala urusan dan terima kasih kerana sudi singgah dan membaca di blog amy.


------------------------------------------------------

Artikel ini di tulis untuk :


" Cabaran Winter In Busan Blooggers Majalah Libur - Task 2 "

Alhamdulillah kali ini amy berkesempatan untuk menyertai dan menyiapkan lebih awal Cabaran Winter In Busan dimana ianya merupakan kerjasama antara pihak Blooggers Dot Com dan Majalah LiburPara peserta dikehendaki menceritakan mengenai "Kenapa Saya Nak Bercuti Ke Busan" 

Akhir kata, terima kasih kepada pihak Bloogers Dot Com dan Majalah Libur di atas kesudian membuat cabaran ini. Semoga dimurahkan rezeki.

6 comments:

  1. saya pon teringin sangat nak pergi korea suatu hari nanti..
    heheehe....tapi tah bila la angan-angan tu jadi kenyataan

    ReplyDelete
  2. boleh2 ni.hehe. nak g gak busan.hehe

    ReplyDelete
  3. Teringin juga pergi Busan.. ala2 romantic gitu tp kena tunggu anak2 besar dulu la..

    ReplyDelete
  4. ramai betul nak gi busan ni rupanya ye..

    ReplyDelete
  5. inipun impian saya juga nk ke korea..tahun depan planya

    ReplyDelete
  6. Impian MV juga nak ke Korea since jatuh cinta dengan cerita Winter Sonata tu

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen
Semoga Murah Rezeki
Kalau rajin jangan lupa share artikel untuk manfaat bersama
Sharing is caring :)