Friday, June 24, 2011

Kahwin Free dan Besar-besaran?

     Pernah tak korang terfikir kalau lah ada orang nak sponsor kahwin free, pulak tu buat secara besar-besaran? Kalau lah dapat, mesti korang terfikir "selamat duit aku." Pernah tak? Pernah tak? Kalau yang lelaki, mesti rasa macam bercahaya je hidup ni kan? Tak payah OT sakan,keje bagai nak mati untuk kumpul duit hantaran.

    Kalaulah aku, ada orang nak sponsor, pulak tu, 1000 orang tetamu boleh dijemput. Of course aku nakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!! Sape tak nak kahwin kena sponsor cepat angkat telinga tinggi-tinggi. Tipulah kalau korang tak nak orang sponsor. Kan? kan? Betol tak? Apa?tak hingin? Elelelelelelele...tipu ye? Tak baik tipu. aiyok..ha ha tak tahu...tak baik tipu tau?

    Alang-alang ada orang nak sponsor dan buat besar-besaran, apa la salahnya kalau hulurkan tangan kannnnnnnn??? Tak baik tolak rezeki.

   Kenapa aku nak kahwin disponsor? Of course lah tak nak serabut kepala fikirkan mana nak cari duit. Lepas tu,dah hutang dgn PTPN & Yayasan Pahang puluhribu dan comfirm la tiap-tiap bulan nak kena bayar lepas aku habis belajar. Belum masuk sewa rumah,api air, minyak kereta, makan minum, make up, baju, tudung, oh paling penting kena bayar kereta tiap-tiap bulan. Tak nak la kena tarik kereta, kena halau rumah sewa dan macam-macam lagi la sebabnya duduk sibuk kumpul duit nak kahwin sampai lupa semua tu.

   Lagi pulak, encik tunang nak sambung belajar, dan tiba-tiba aku pun rasa nak sambung belajar dan kitorang plan nak kawen sebelum dia sambung belajar. Kalaulah dapat kahwin sponsor ni. Aku rasa syok giler!! Selamat duit, selamat keringat, kurang rambut gugur sebab fikirkan cara-cara nak dapat duit yang banyak untuk kahwin dalam tempoh yang terdekat. 

  Sebenarnya, ada banyak sebab nak kahwin disponsor ni...banyak sangat-sangat dan tak nak la cerita semua, sikit-sikit sudah la kan? Paling penting, aku kan student lagi mana nak cekau duit ribu-ribu ni dalam masa yang singkat dan aku tak nak la susahkan mak ayah aku. Dah la dari kecik aku dah banyak susahkan mereka sampai la sekarang macam dalam entry sebelum ni, kalau tak baca lagi boleh klik sini, nak kahwin pun nak susahkan mereka jugak ke? 

  By next semester, memang aku dapat elaun time praktikal tapi aku ada projek baik punya nak buat menggunakan duit elaun tu dengan bff aku. Projek menggandakan wang. Kalau korang nak tahu, sila follow sini dan nantikan kemunculannya. Projek menggandakan wang ni aku plan start bulan 7 ni. Dan sangat-sangat la sesuai untuk ladies untuk perancangan masa terdekat ni la. Dan dalam tempoh jangka masa seterusnya aku plan sasarkan kepada golongan lelaki, kanak-kanak dan family. Sangat-sangat syok! Of course la projek ni aku memerlukan rakan kongsi yang sangat-sangat berjiwa besar, kental, tabah dan kuat. Ciri-ciri ini sangat penting dalam usaha menjayakan proses penggandaan wang.  Korang perlu terjah dan follow sini untuk mengetahui apakah projek tersebut..tungggguuuuuuuuuuu..........

Baca sini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kahwin sponsor.


Klik LIKE saya jika suka:)  Terima kasih kerana sudi membaca.

15 comments:

  1. spe xnk wei~~!! khwin sponsor plus 1000 guests boleh dtg.. pergghh.. xd la serabut sgt otak.. kn3x?!! ^^

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. seronok tuhh!
    sponsor!
    waahhhh..lega sgt kot..
    mcm2 bnde nk byr lg..
    huwaaa..

    ReplyDelete
  3. Farhana Jafri & syufaa

    ha...kan3???

    tu lah..tp dorg buat untuk org terengganu je........pahang tak ada ke???

    ReplyDelete
  4. saya inagtkan,,, nk tunang pun simple je. Sebab saya tengok tunang pun dah macam majlis kahwen dah saya tengok sekarang ni...

    ReplyDelete
  5. Chempaka Sari : amy buat simple sgt tunang ari tu...merisik je asalnye pastu sarung cincin pastu tros decide tunang ari tu gak..cincin 2 dlm 1 sb lagi brape hari lg nk dtg merisik abah amy ckp tunang tros la time merisik tu...dan xsmpt cri cincin lain dan parent amy suruh gune cicin y sme =)

    bce sni http://fatinaimie88.blogspot.com/2011/02/merisik.html

    ReplyDelete
  6. wah, dah fikir pasal kahwin ke? saya tak fikir pun semua tu. bf pun takde :)

    ReplyDelete
  7. dulu akak kawin pun buat kecik2 jek. sayang duit..kakaka...kalau ade sponsor mungkinla bole grand2 kan...

    ReplyDelete
  8. menyibuk sekali lagi.

    akak tag awak tau. sori kalau tak suka ye.

    http://ohaza.blogspot.com/2011/06/munnafendy-1st-ga.html

    hadiahnye treatment voucher dari slimming sanctuary.

    ReplyDelete
  9. dah tentu ramai yg nak hihi...termasuk syaf gak....

    APA ITU PAGERANK

    ReplyDelete
  10. mrs redzuan... : its ok kak..btw tq :D

    ReplyDelete
  11. syaf : hehehe kalau ade org sponsor..mgm la nk kan?kalau duit sndri,,buat ikut ukur badan sndri sudah la hehe

    ReplyDelete
  12. http://cakebyanna.blogspot.com/2011/06/my-best-cake-moments-contest.html Kami nak bagi Wedding Cake for free..dua tingkat je..tp free lah..hehehe..anybody interested..hehehe

    ReplyDelete
  13. best tu kawen ada org sponsor...

    ReplyDelete
  14. xbest....coz da tau xde duit...wt pe la kwen dlu...stabil kn dri dlu la...klu yea pn ad orang sponser,pk la mse yg sesuai...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen
Semoga Murah Rezeki
Kalau rajin jangan lupa share artikel untuk manfaat bersama
Sharing is caring :)