Thursday, October 25, 2012

Pernah tak tayar korang pancit?

Kat sini jum kita share pengalaman tayar pancit.
tak kisah la tayar kereta, motor, basikal or ape-ape aje..

mai share...

lepas reramai share, kita buat tutorial cane nak handle tayar pancit.

Oh, aku de banyak pengalaman dengan tayar pancit, dari kecik sampai la besar.

Story masa kecik-kecik :
   - Selalu pam tayar/tiub basikal sebab pancit.
   - Masa tu dah start pakai basikal racing, nak berlumba la konon kan
   - Sebelum tu basikal jenis apa ye yang ada tempat duduk belakang tu, tak ingat pulak    
     dah namanye.
   - Disebabkan asyik pam tayar basikal ni, lastly pam tayar pulak rosak.
   - So rajin la pergi pinjam pam tayar kat rumah hujung taman perumahan.
   - Kalau datang rumah pakcik tu, nampak je muka aku ni terus dia pergi kat stor dia lepas 
     tu bagi kat aku pam tayar tu. Tak perlu kata apa-apa. punya la selalu pergi pinjam 
     sampai pakcik tu dah faham apa yang aku nak. kikikiki trimas pakcik sebab dah 
     membantu menceriakan zaman kanak-kanak Cik Amy! :D


Story masa besar-besar :

Story 1 :
  - Hari tu aku sangat-sangat lah blur.... Time tu nak pergi ofis, hujan renyai-renyai.. Si Jaja pulak amik off hari tu. So, nak tak nak, aku kena la g keje sorang-sorang. Time keluar parking. Ada sorang abang tu, dalam umur 30 an kot... Dia buat bahasa isyarat, tunjuk-tunjuk kat belakang kereta aku. Dalam kepala otak aku "APE KEBENDA LA DIA NI TUNJUK-TUNJUK KAT BELAKANG KERETA AKU NI, ARGHHH...LANTAK LAH...TAK FAHAM AKU...LAMBAT DAH NI" vrrooooooommmm


Tayar kete lama aku yang dulu tu sangat la tebal, gemuk + besar, boleh aku tak terasa yang tayar tu bocor. Aku ingatkan aku tak reti nak rase tayar kereta pancit kalau tengah drive. Member aku try drive mase nak hantar pergi bengkel pun cakap benda yang sama. "Amy, tak terasa pun tayar kereta dah pancit. Patut la ko relax je bawa kereta jauh macamni"

Hah! mesti korang nak tahu masa bile aku perasan tayar dah pancit? 
Masa tu aku dah sampai kat opis, tibe-tibe aku rasa nak tengok belakang sebab aku teringat-ingat lagi muke abang tu dengan dahi berkerutnye sambil buat bahasa isyarat kat aku yang tak faham-faham pun apa yang dia nak sampaikan.
Tetibe, bile tengok belakang, dan..... HOMAIIIIGOOOOOODDDDDDDD! ok..fine..sekarang aku dah faham....


Story 2 :

Hari besar aku, dipendekan cerita, hari konvokesyen, baru-baru ni, 21st October 2012. Tayar kereta pancit lagi...kalau tak silap aku, ni dah masuk kali ke- 3 tayar kereta aku pancit after dapat lesen..

Tapi, kejadian yang baru-baru ni, kereta baru beli, tak sampai sebulan. Pancit jugaaaakkkkkk! paku oh paku! Aku tau la aku selalu ketuk ko masuk dalam tanah masa kecik-kecik dulu, jangan la ko g pancitkan tayar kereta aku lagiiiiii!

Sabor je la...pancit ajer..

History tayar kereta pancit : 

2 kali kena paku dan sekali tu, salah aku, g pam tayar, pastu tak cek betul-betul lepas pam, tak pasal-pasal angin keluar balik...


Apa pulak pengalaman korang dengan tayar pancit ni? Jum share?! :)

4 comments:

  1. Tak penah sagarudin aku pancit -.-". Tolong jangan pancit..saye bekum reti tukar tayar...phewwwww

    ReplyDelete
  2. Tak penah sagarudin aku pancit -.-". Tolong jangan pancit..saye bekum reti tukar tayar...phewwwww

    ReplyDelete
  3. fiey...i dh pandai tukar tayar...hihi

    t kalo pancit..please roger me :p

    ReplyDelete
  4. dah boleh practice tukar tayar.. bukan susah pun.. nampak je susah.. malas je.. haha [Gulai Tempoyak Ikan Patin]

    ReplyDelete

Terima Kasih Sudi Komen
Semoga Murah Rezeki
Kalau rajin jangan lupa share artikel untuk manfaat bersama
Sharing is caring :)